woensdag 7 januari 2015

Lieve milieu activisten

Lieve milieu-activisten (en eigenlijk alle activisten),
Jullie doen mooi werk! Zorgen voor het milieu is enorm belangrijk. We maken er met z'n allen vaak een potje van. De overheid niet in het minst. Als we de aarde willen behouden zullen we zeker heel veel aandacht moeten hebben voor het milieu. Maar de manier waarop, hé. Daar word ik, als onderdeel van de natuur en het milieu, heel verdrietig van. Haatmails! Dat is toch niet de manier om onbewuste mensen inzicht te laten krijgen? Het is namelijk vaak geen onwil van mensen om geen rekening te houden met de natuur en het milieu, maar een 'nooit geleerd hebben' , een gebrek aan inzicht. Om dat dan af te straffen met bangmakerij is niet de juiste manier, denk ik. Er zijn zoveel andere manieren waarbij jullie onze 'mede natuur- en aardebewoners' duidelijk kunnen maken wat er aan de hand is? De verstrikte uil in een wensballon, bijvoorbeeld, heeft veel indruk gemaakt. Dat weet ik zeker! Een mooie nalatenschap voor de uil. Misschien kunnen jullie milieuvriendelijke ballonnen ontwikkelen waardoor mensen hun wensen het universum in kunnen sturen, bijvoorbeeld. Ik weet zeker dat jullie nog veel meer dingen kunnen bedenken dan ik. Maar laat ieder mens in zijn waarde en ga er niet vanuit dat dit soort dingen moedwil wil zijn, maar ga er vanuit dat zij onwetend zijn. Reageer dan als een liefdevol medemens die hen helpt om te leren.
Dank jullie voor jullie inzet voor onze aarde!
Succes!
Moeder Annies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten